Existují různé druhy spojení míst, každý bych chtěl aplikovat na řešený pozemek a dále vybírat z takto vytvořených konceptů nebo je kombinovat.
Spojení
- fyzické(doprava)
- vizuální,akustické
- myšlenkové,virtuální
- fyzické
Teď je na místě stalinova pomníku spíše druhý typ spojení.To znamená dlouhá procházka s výhledy na Prahu. Myslím že z tohoto pohledu stávající úprava funguje. Myslím si že funguje hlavně kvůli kvalitě výhledů a podle mě zde hraje roli i fakt že procházka je okořeněná dekadentní atmosférou která zde zbyla po kolosu Stalinova pomníku. Při aplikaci tohoto typu spojení mně inspiroval projekt regenerace městské skládky u Barcelony ve Španělsku (Batlle i Roig Arquitectes)
![]() |
Přeměna největši španělské skládky v terasy (Batlle i Roig Arquitectes) |
Pokud by šlo čistě o logistické řešení, to znamená co nejrychleji se dostat z centra na letnou. Myslím že by bylo nejrychlejší prodloužit již zavedenou dopravu u Čechova mostu. Vzhledem k předchozím analýzám a odmítnutí automobilové dopravy přichází v úvahu tramvajový provoz. Pro zachování výhledu i z dopravního prostředku by se dal využít vertikální výtah. Další možnost by bylo zapřažení tramvaje nebo najetí na vodorovnou plošinu která by vyjela i s tramvají. Problémem se zdá finanční nákladnost vyplývající z konstrukční náročnosti. Váha starých typů travaje T3 činí 16t na jeden vagón , Nový typ T16 (design Porsche design group) váží 36t.
analýza je dobra, jen neni zadne jasne konkretni reseni, udelejte vinici, ph
OdpovědětVymazat